Saturday, December 10, 2011

bukan ceramah :)


hey friend , hidup ni memanglah ade susahnya , ade sedihnya
but kena ingat juga , ade gembiranya ..
mungkin kadang-2 kita tak dapat menahan air mata mengalir ..
tapi selagi boleh , cubalah untuk menjadi kuat ,
jangan terlalu mudah mengeluarkan air mata
hanya untuk masalah yang tak patut difikirkan .
janganlah asyik minta nak mati je bila ade masalah ,
aku mengaku aku pernah rasa sebegitu ,
tapi tidakla teruk , aku tahu masih ade menyayangi ;)
dosa tau nak bunuh diri dan sewaktu dengannya ,
kalau mati pun , hidup lagi tak tenteram sebab kena seksa .
jangan terlalu emosional ok . take it easy .
hidup ni kena kuat ! untuk sementara waktu je
kerana hidup di dunia tak kekal selamanya .
jadi , cubalah untuk menjalani hidup yang bahagia di dunia dan akhirat
aku tidaklah seorang yang baik pekertinya untuk bagi ceramah
aku juga melakukan banyak dosa , cuma ...
aku tersedar tentang ini semua ketika ini , aku kongsila bersama kalian :)

No comments: