Tuesday, December 20, 2011

ya ALLAH

setiap yang hidup pasti akan mati kan ..
cuma kita je yang tak tau bila akan sampai ajal kita ..
petang semalam , 19/12/2011 ..
aku otw balik rumah , keluar dengan family ..
nampak orang ramai berdiri di tepi jalan raya besar st18 ..
gayanya macam accident , berhenti kejap tengok ,
tapi waktu tu yang aku nampak hanya darah dan serpihan-2 motor ,
tanya orang-2 di situ , mereka kata treler langgar motor ,
penunggang motosikal tersebut meninggal di tempat kejadian ,
kepalanya hancur .. aku terasa sangat ngeri , mereka kata mangsa masih muda 

sampai di rumah .. aku online facebook , nampak Nurul Asyiqin tulis sesuatu ,
pasal kematian . aku tanya dia siapa yang mati ? dia kata anak Cikgu Fatimah Zawiyah
lepas tu baru aku teringat pasal accident yang aku nampak tadi ,
aku tanya syiqin , accident tu ke ? dia kata yaaa ..
ya ALLAH , sungguh aku tak sangka kematiannya sebegitu rupa ,
aku sebak , siapa sangka kan . dia baru je online sebelum accident tu ,
orang kata , orang yang nak dekat mati ni , diorang dapat rasa ..
tapi aku rasa semua tu terjadi memang sangat mengejut ,
kita tak tau kan bila masanya malaikat izrael nak cabut nyawa kita ,
dalam sihat-2 , dia telah pergi meninggal dunia dalam sekelip mata ,
aku tertanya-2 , sempat ke dia cakap dia sayangkan orang-2 yang dia sayang ,
sempat ke dia minta maaf pada orang-2 yang dia pernah buat salah ,
sempat ke dia maafkan orang yang buat salah pada dia ..
wallahuallam ..

tapi aku terbayang , seandainya perkara sebegitu terjadi pada aku ,
mak aku , mesti jadi separuh gila .
aku tak sempat nak cakap aku sayang kat dia ,
tak sempat nak minta maaf kat dia ,
tak dapat nak buat apa dah ...

*sampai sini jela dulu . tak tahan sebak . nak nangis jap






No comments: